Moje Greckie Wielkie Wakacje ;)

Mieliśmy jechać do Nowego Yorku, do znajomej poznanej w Barcelonie w zeszłym roku. Mieszka na Manhattan- ie i bardzo zapraszała, wiec się nie odmawia. No nie …
Dzieciom obiecałem koszulki z WTC, wszystkim się pochwaliłem i żegnałem się już powoli …

3 dni przed odlotem okazało się, że Amerykanie nie wydadzą mi wizy. Powód, moje związki w podstawówce z „Na przełaj„, i z ruchem Wolę być. Co tam … jeszcze się będą prosić – pomyślałem i szukałem innego miejsca na urlop.

Last minute i lecimy do Grecji. Wybór padł na wyspę Kefelonie, obok Itaki. Pięknie będzie – pomyślałem ….

Na lotnisku  w WC. Czekamy na autobus.

Kefalonia 2015 - karaluchy

Przyglądam się plakatom informujących o porwaniach i eboli, czekając na autobus. Nie znam greki, ale wydaję mi się, że ten Pan lewej jest symulacją dziecka porwanego 30 lat wcześniej. Dobrze kombinuję?

Kefalonia 2015 - porwania

Dojeżdzamy do hotelu nocą. Wieczorna toaleta i czas na sen. Nie mogę jednak zasnąć, gdyż myślę o tajemniczym kafelku. Rano zapytam w recepcji – pomyśłałem i szybko zasnąłem.

Kefalonia 2015 - toaleta

Rano greckie, tradycyjne śniadanie, tzw kefalonski stół

Kefalonia 2015 - jedzenie

Widok z okna na hotel obok. W maju 2015 roku miało miejsce trzęsienie Ziemi (3 w skali Richtera) i cześć hoteli nie została ponownie otwarta.

Kefalonia 2015 - budynek Richter hotel

Nasz hotel, na szczęście ma znak zielonego trójkąta, oznaczający stan poprawny budynku. Koło ratunkowe na wypadek ruchów podmorskich i tsunami, też mnie uspokoiło.

Kefalonia 2015 - znak Richtera

Po greckim śniedaniu spacer. Wybieramy się do miasta. Niestety pogoda typowo grecka.

Kefalonia 2015 - pogoda

Czas na zwiedzanie wyspy. Ze względu na brak komunikacji publicznej musieliśmy wypożyczyć auto. Nie mogliśmy się zdecydować.

Kefalonia 2015 - autoKefalonia 2015 - auto1

Chcieliśmy jednak ten, ale niestety był zarezerwowany. W tajemnicy powiedziano nam, że czaka on na Madonne, która w pobliżu posiada rezydencję letnią.

Kefalonia 2015 - auto2

Zwiedzanie rozpoczeliśmy od Muzeum Historii Kefalonii. Aby się tam dostać za darmo prześlimy przez dziurę w płocie. Takie informację można uzyskać jedynie na blogach polskich podróżników, cytuję ” idź w lewo 100 metrów i za zakrętem będzie dziura w płocie”.

Kefalonia 2015 - dziura

W urwiskach,  na wolnym powietrzu leżą armaty z XVII wieku.

Kefalonia 2015 - armata

Niestety budynek Muzeum ucierpiał w czasie ostatniego trzęsienia ziemi.

Kefalonia 2015 - budynek Richter

Postanowiliśmy zmienić miejsce zwiedzania … na cmentarz.

Kefalonia 2015 - Anna Pollatou

W wolnym czasie mogłem sobie samotnie poczytać „Stary człowiek i morze” Hemingway-a.

Kefalonia 2015 - hemingway

W drodze na obiad …. Na usta, same pchały się słowa „Wyklęty powstań ludu ziemi …

Kefalonia 2015 - sierp i mlot

Obiad był wyśmienity, a gospodyni Polka. Koniecznie musieliśmy sobie strzelić fote i 2 karawki wina. Na szczęście plaża była tylko 600 metrów, stromo w doł …

Kefalonia 2015 - polka

Po całym dniu zwiedzania padliśmy ze zmęczenia ….

Kefalonia 2015 - kot

… a w nocy miałem koszmary, że nasz samolot nie odleci już nigdy …  i wszystkie banki zamknięte.

Kefalonia 2015 - lot

ps. jeśli dotarłeś do tego miejsca, Drogi Czytelniku , to znaczy że jesteś ciekawski i wytrwały. Gratuluję. Teraz Grecję musi zobaczyć sam, nie ufaj nikomu, nawet mi;)