Jak utlenić się u Libery ???

 

Yellow – kolor żółty. Bohater, trochę przypadkowo, trochę od niechcenia, zapewne wolałby raczej nie. Kolor bezwstydu, fałszu i zdrady (1).
Trzeci kolor w CMYK-owym zapisie drukarskim., zwykłe nadający drukowi ciepła i złotego światła. Kiedy spotyka się z Cyjanem przynosi nam życiodajny kolor zielony. Innym razem z magentą w proporcjach  100% do 60% tworzy pomarańcz. Żółty plus 5-10% magenty i mamy wielkanocne żółtko.

Libera (2). Praca znana, już nie szokująca jak kiedyś, nadal ważna. Z Concentration Camp zagłębiamy się w bajkowy świat klocków, niby radosnych, niby zabawnych , niby znanych z własnych doświadczeń. Niby. Wszystko na niby.

Lego (3). Ludziki Kapo, bawimy się w palenie ciał, a nad krematorium gęsty dym. Psy szczekają, ludziki w paski, druk kolczasty z plastyku, a głowy porozrzucane po terenie.  Strażnik na wieżyce mierzy do tych co na dole … zabawa trwa, tra ta ta ta.

Wszystko jasne. Wszystko oczywiste. Już się przyzwyczailiśmy, już ogarnęliśmy, już znamy. Bawimy się dalej …

Żółty nie wytrzymuję i trochę się buntuje. Jest pierwszy. Opuszcza papier. Ucieka. Znika po angielsku. Nie może najwyraźniej. Coś go korci. Zostawia różową magentę, na boku black  i gdzieś w oddali cyjan. Klasycznie się utlenienia (4), (5).

 

 

 

libera-lego-concentration-camp

 

 

libera-lego-concentration-camp-Emilka

 

 

libera-lego-concentration-camp-muzeum-sztuki-nowoczesniej

 

 

libera-lego-concentration-camp-warsaw

 

 

libera-lego-concentration-camp-warszawa

(zdjęcia zostały zrobione dnia 06.01.2014 roku w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie)

 

 

Przypisy:

(1) Barwa Żółta

(2) Zbigniew Libera

(3) Lego. Obóz koncentracyjny W Muzeum Sztuki Nowoczesnej.  

(4) Światłotrwałość farb offsetowych i typograficznych Huber

(5) Przyczyny starzenia się wydruków.

Related Posts

e-mail

drukarnia@polewski.pl

 
 

telefon & mobile phone

+48 604 090 662